Περιηγηθείτε στο σύνδεσμο που σας δίνεται, στην Ενότητα “Περίοδοι της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας”, και στη συνέχεια απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις.
[googleapps domain=”docs” dir=”forms/d/e/1FAIpQLSdHP34b7mHaDZK4bPdput0MIYmIPafeqxKrN_9S8xjei96C9A/viewform” query=”embedded=true” width=”700″ height=”520″ /]Similar Posts
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, “Πατέρα στο σπίτι”
Το έργο Πρόκειται για ένα από τα «αθηναϊκά» διηγήματα του συγγραφέα. Ξετυλίγεται σε μια φτωχογειτονιά της Αθήνας του τέλους του 19ου αιώνα (γράφτηκε το 1894). Στόχος του συγγραφέα είναι να δώσει εικόνες από τις φτωχογειτονιές της Αθήνας και να θίξει τα κοινωνικά προβλήματα που συνδέονται με τη φτώχεια. Ο τόπος «Η δυτική εσχατιά της πόλης», όπου ζει και εργάζεται…
Γ. Βιζυηνός “Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου”
Ο Γεώργιος Βιζυηνός είναι ένας από τους σημαντικότερους νεοέλληνες πεζογράφους. Εμφανίζεται σε μια εποχή που στη χώρα μας οι πεζογράφοι στρέφονται στην περιγραφή της υπαίθρου με στόχο τα ήθη και τα έθιμα του ελληνικού λαού. Έτσι καλλιεργήθηκε το ηθογραφικό διήγημα. Ο Βιζυηνός όμως πήγε πιο πέρα και πρόσθεσε και αυτοβιογραφικά χαρακτηριστικά στο έργο του. Χαρακτηριστικά του έργου…
Κωνσταντίνος Θεοτόκης, “Η τιμή και το χρήμα”
Η επικαιρότητα του έργου Το κείμενο ασχολείται με θέματα τα οποία ξεπερνούν την εποχή του και εξακολουθούν να σημασιοδοτούν τη σύγχρονη εποχή. Το χρήμα και η τιμή Το χρήμα εξακολουθεί να διαστρεβλώνει ακόμη και σήμερα τις αξίες και τις ανθρώπινες σχέσεις, αφού η κοινωνία μας είναι καπιταλιστική. Έχει υποκαταστήσει αξίες όπως ο έρωτας και οι…
Τα χαρακτηριστικά της ποίησης του Γιώργου Σεφέρη
Η ποίηση του Γιώργου Σεφέρη είναι μοναδική. Ο ήπιος τόνος των ποιημάτων του, η διαχρονικότητα των εννοιών που διατρέχουν την ανθρώπινη (και ιδίως την ελληνική) ιστορία, η φροντίδα της γλώσσας, που είναι ταυτόχρονα απλή, αλλά και νεωτερική και που στο έργο του καθρεφτίζεται επάξια τη χιλιόχρονη επιβίωσή της , η πανταχού παρούσα ελληνική ταυτότητα και…
Διαφορές παραδοσιακής και μοντέρνας ποίησης
Ειδικά στην Ελλάδα η νεωτερική ποίηση καθιερώθηκε μέσα στη δεκαετία του 1930. Για πολλούςαφετηρία ήταν η πρώτη ποιητική συλλογή του Γ. ΣΕΦΕΡΗ «Στροφή» το 1931. Το πέρασμα απότη μια μορφή ποίησης στην άλλη δεν συντελέστηκε απότομα· είχε προετοιμαστεί σταδιακά μεποιητές που χωρίς να είναι νεωτερικοί υπονόμευσαν όλα σχεδόν τα παραδοσιακά στοιχεία(Καβάφης, Καρυωτάκης). ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ αριθμό στίχων…
Η Μεταπολεμική Λογοτεχνία στη Θεσσαλονίκη: ρεπορτάζ του περιοδικού “Παράλλαξη”
Παραθέτω ένα αφιέρωμα της ηλεκτρονικής “Παράλλαξης” με την υπογραφή του Λέοντος Α. Ναρ, σχετικό με τη λογοτεχνική παραγωγή της μεταπολεμικής Θεσσαλονίκης. Εκτός από την αναφορά σε συγγραφείς και τεχνοτροπίες, είναι ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς και τον σημαντικό αριθμό των τοπικών λογοτεχνικών περιοδικών, τα οποία “στέγασαν” τις ανησυχίες των λογοτεχνών της πόλης και παράλληλα λειτούργησαν και…