Κλασική εποχή (480 – 323 π.Χ.)
|

Κλασική εποχή (480 – 323 π.Χ.)

Ιστορία Α’ Λυκείου Την περίοδο από το τέλος των περσικών πολέμων έως και το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου οι ιστορικοί ονομάζουν κλασική. Ο χαρακτηρισμός αυτός αναγνωρίζει στην εποχή την υπεροχή των συντελεστών της και των επιτευγμάτων τους, επικυρώνει την πνευματική τους επιβολή και τη διαχρονική επιβίωσή τους στις ιδέες και στα δημιουργήματα μεταγενέστερων εποχών. Την…

Αρχαϊκή εποχή (750-480 πΧ)
|

Αρχαϊκή εποχή (750-480 πΧ)

Η οικονομική και κοινωνική οργάνωση της πόλης-κράτους. Η κρίση του ομηρικού κόσμου και η αντιμετώπισή της. Ο δεύτερος αποικισμός (8ος-6ος αι. πΧ). Λέξεις-κλειδιά πόλη-κράτος, ομηρική κρίση, β’ αποικισμός ΠΗΓΕΣ χαρακτηριστικά της πόλης- κράτους.  Κείμενο 1 Η προέλευση της πόλης-κράτους και οι λόγοι ύπαρξης της Είναι φανερό λοιπόν ότι η πόλη δεν είναι η εγκατάσταση των…

Η εμφάνιση του Ισλάμ. Οι αραβικές κατακτήσεις και οι συνέπειές τους
| |

Η εμφάνιση του Ισλάμ. Οι αραβικές κατακτήσεις και οι συνέπειές τους

Ιστορία Β’ Λυκείου: Κεφ. 1 Ενοτ. 3&4 Στόχοι ενότητας: Πορεία διδασκαλίας Εισαγωγή (10 λεπτά): Κύριο Μέρος (25 λεπτά): Κατακλείδα (10 λεπτά): Δραστηριότητα (5 λεπτά): Παρουσίαση ενότητας Φύλλο Εργασίας Εναλλακτικά μπορούμε να δώσουμε στους μαθητές το ακόλουθο Φύλλο εργασίας, ώστε να επεξεργαστούν κριτικά σε ομάδες πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές σχετικές με το θέμα της ενότητας. Το…

Η ελληνική επανάσταση του 1821
|

Η ελληνική επανάσταση του 1821

Ιστορία Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας Κεφ. Α’ Εν. 3 Πηγές Με βάση το παράθεμα και τις ιστορικές σας γνώσεις να προσδιορίσετε τον χαρακτήρα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. «Για την αδυναμία των Ελλήνων να επιτύχουν τη δημιουργία μιας κεντρικής εξουσίας, οι προσπάθειες που έκαναν προς αυτή την κατεύθυνση διατήρησαν μέσα τους την ιδέα της εθνικής…

“Witch hunt: the dark side of early modern Europe (15th-18th c)” / “Το κυνήγι μαγισσών: μία σκοτεινή όψη της Νεότερης Ευρώπης (15ος-18ος αι.)”
| |

“Witch hunt: the dark side of early modern Europe (15th-18th c)” / “Το κυνήγι μαγισσών: μία σκοτεινή όψη της Νεότερης Ευρώπης (15ος-18ος αι.)”

Historiana e-learning activity Στο πλαίσιο της επιμορφωτικής δράσης του Euroclio “Engaging Educators to Use Online Tools: Online Self-Paced Course” δημιούργησα την ακόλουθη δραστηριότητα στην πλατφόρμα Historiana με θέμα το κυνήγι των μαγισσών στην Ευρώπη (15ος-18ος αι.) τις θρησκευτικές, οικονομικές και φυλετικές διαστάσεις και αιτίες του. Είναι μια διδακτική πρόταση που συνάδει με το αναλυτικό πρόγραμμα…

Η ζωφόρος του Παρθενώνα
| |

Η ζωφόρος του Παρθενώνα

Το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με το Μουσείο Ακρόπολης, την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης & Ηλεκτρονικού Περιεχομένου σχεδίασε το 2022 μια εξαιρετική ιστοσελίδα που αφορά τη ζωφόρο. Το μοναδικό αυτό έργο τέχνης, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, παρουσιάζεται στον επισκέπτη ως ένα πλήρες μνημείο, προκειμένου έτσι να αναδειχτεί η άδικη…