6. Η βιομηχανική επανάσταση
| | |

6. Η βιομηχανική επανάσταση

Η Βιομηχανική Επανάσταση που είχε αρχίσει στην Αγγλία του 18ου αι, εξαπλώνεται και  στα υπόλοιπα κράτη της Βόρειας Ευρώπης και στις ΗΠΑ. Μια νέα τάξη, η εργατική, έρχεται στο προσκήνιο, τα συμφέροντα της οποίας θα συγκρουστούν με αυτά της αστικής τάξης. Παράλληλα, κάνουν την εμφάνισή τους ο συνδικαλισμός και το γυναικείο κίνημα. Γίνεται και μια σύντομη αναφορά στα ιδεολογικά κινήματα…

“Epidemias en Europa”/”Επιδημίες στην Ευρώπη”
|

“Epidemias en Europa”/”Επιδημίες στην Ευρώπη”

Stoty of Implementation in Teaching with Europeana / Εφαρμογή διδακτικού σεναρίου στην πλατφόρμα Teaching with Europeana Η Ευρωπαϊκή πλατφόρμα “Τeaching with Europeana” περιλαμβάνει τόσο προτάσεις για διδακτικά σενάρια που βασίζονται σε υλικό από την Europeana, αλλά και περιγραφές των εφαρμογών αυτών των σεναρίων από άλλους εκπαιδευτικούς. Μία τέτοια περιγραφή είναι η δημοσίευσή μου , που…

Η εμφάνιση του Ισλάμ. Οι αραβικές κατακτήσεις και οι συνέπειές τους
| |

Η εμφάνιση του Ισλάμ. Οι αραβικές κατακτήσεις και οι συνέπειές τους

Ιστορία Β’ Λυκείου: Κεφ. 1 Ενοτ. 3&4 Στόχοι ενότητας: Πορεία διδασκαλίας Εισαγωγή (10 λεπτά): Κύριο Μέρος (25 λεπτά): Κατακλείδα (10 λεπτά): Δραστηριότητα (5 λεπτά): Παρουσίαση ενότητας Φύλλο Εργασίας Εναλλακτικά μπορούμε να δώσουμε στους μαθητές το ακόλουθο Φύλλο εργασίας, ώστε να επεξεργαστούν κριτικά σε ομάδες πρωτογενείς και δευτερογενείς πηγές σχετικές με το θέμα της ενότητας. Το…

“Witch hunt: the dark side of early modern Europe (15th-18th c)” / “Το κυνήγι μαγισσών: μία σκοτεινή όψη της Νεότερης Ευρώπης (15ος-18ος αι.)”
| |

“Witch hunt: the dark side of early modern Europe (15th-18th c)” / “Το κυνήγι μαγισσών: μία σκοτεινή όψη της Νεότερης Ευρώπης (15ος-18ος αι.)”

Historiana e-learning activity Στο πλαίσιο της επιμορφωτικής δράσης του Euroclio “Engaging Educators to Use Online Tools: Online Self-Paced Course” δημιούργησα την ακόλουθη δραστηριότητα στην πλατφόρμα Historiana με θέμα το κυνήγι των μαγισσών στην Ευρώπη (15ος-18ος αι.) τις θρησκευτικές, οικονομικές και φυλετικές διαστάσεις και αιτίες του. Είναι μια διδακτική πρόταση που συνάδει με το αναλυτικό πρόγραμμα…

Η ζωφόρος του Παρθενώνα
| |

Η ζωφόρος του Παρθενώνα

Το Υπουργείο Πολιτισμού σε συνεργασία με το Μουσείο Ακρόπολης, την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης και το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης & Ηλεκτρονικού Περιεχομένου σχεδίασε το 2022 μια εξαιρετική ιστοσελίδα που αφορά τη ζωφόρο. Το μοναδικό αυτό έργο τέχνης, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, παρουσιάζεται στον επισκέπτη ως ένα πλήρες μνημείο, προκειμένου έτσι να αναδειχτεί η άδικη…

Enriching Greek History Education with Historiana: didactic proposals for teachers / Εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Ελλάδα μέσω της πλατφόρμας Historiana: διδακτικές προτάσεις για τους εκπαιδευτικούς

Enriching Greek History Education with Historiana: didactic proposals for teachers / Εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία της Ιστορίας στην Ελλάδα μέσω της πλατφόρμας Historiana: διδακτικές προτάσεις για τους εκπαιδευτικούς

Για το σχεδιασμό των μαθημάτων Ιστορίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρατίθενται διδακτικά σενάρια και επιλεγμένο υλικό από την ευρωπαϊκή ηλεκτρονική πλατφόρμα Historiana, το οποίο με την κατάλληλη προσαρμογή, μπορεί να εμπλουτίσει τα μαθήματα. Διαβάστε το άρθρο μου στο blog της Historiana. Post Views: 33

|

Coffee…for thoughts, Διδακτικό σενάριο για την Ιστορία με τη χρήση ταμπλετών

Ως μέλος του φετινού Teacher’s User Group “Teaching with Europeana” της πλατφόρμας Europeana.eu συμμετείχα με τη δημιουργία ενός διδακτικού σεναρίου για το μάθημα της Ιστορίας Β’ Λυκείου, με τη χρήση τάμπλετ στην τάξη. Το θέμα είχε ως αφόρμηση τον καφέ και μπορεί να συνδεθεί με τη χρονική περίοδο των Μεγάλων Ανακαλύψεων, της άνθησης του ευρωπαϊκού…

|

“Στέλλα Βιολάντη”, Γρηγόριος Ξενόπουλος

ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΙΔΟΣ: Το διήγημα έχει το χαρακτήρα ηθογραφικού αστικού δράματος. Μια συντηρητική αστική κοινωνία, στην οποία ο πατέρας ορίζει τη ζωή των υπολοίπων μελών της οικογένειας .Διαγράφονται τα ήθη ,οι συμβατικότητες και οι μικρότητες του κοινωνικού μικρόκοσμου. Κυρίαρχη άξια είναι ο πλούτος , το κοινωνικό γόητρο, το συμφέρον υλικό και ηθικό. Ο συγγραφέας επικρίνει τον…